Úvod
Psychologické a speciálně pedagogické služby jsou primárně určeny dětem, mládeži, rodičům, zákonným zástupcům, pedagogům a další odborné i laické veřejnosti v oblasti výchovy a vzdělávání v rámci křesťanských škol v regionu města Brna a Jihomoravského kraje, s přesahy do krajů sousedních, a taktéž klientele přicházející z dalších škol, se kterými má poradna uzavřenou dohodu o spolupráci. Sekundárně pak, s ohledem na výkonové kapacitní limity, je poradna k dispozici všem dětem, mládeži, rodičům, zákonným zástupcům a pedagogům, kteří o službu požádají.
Poskytované služby jsou zaměřeny především na psychologickou a speciálně pedagogickou diagnostiku, poradenství, prevenci a intervenci.
Při všech těchto činnostech, stejně tak jako při doporučování nápravných postupů, podpůrných opatření a řešení, je zohledňována formulovaná zakázka klienta, jeho obtíže a potřeby, věk, vývojové stadium, školní zařazení i osobní situace.
Veškeré služby poskytujeme bezplatně, pokud není u konkrétní služby uvedeno jinak.
Služby obecně
- komplexní nebo dílčí psychologická a speciálně pedagogická diagnostika a poradenství
- diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb, příčin školní neúspěšnosti, specifických poruch učení a chování, pomoc při zvládání některých výukových anebo výchovných obtíží, poradenství při adaptačních nesnázích během nástupu do ZŠ a při přechodu mezi jednotlivými stupni školského systému
- nastavení podpůrných opatření (PO) pro klienty se speciálními vzdělávacími potřebami
- zjišťování školní zralosti v souvislosti s doporučováním odkladu školní docházky či s předčasným nástupem do školy
- doporučení pro úpravu podmínek přijímání ke vzdělávání
- doporučení přiznání uzpůsobení podmínek pro konání maturitní zkoušky
- diagnostika a poradenství v oblasti rodinných vztahů ovlivňujících školské prospívání
- poradenství při analýze vzdělávacího a kariérního směřování, nadání a profesních perspektiv
- konzultace při ohrožení předčasným ukončením vzdělávání i navracení se do vzdělávacího procesu v pozdějším věku
- diagnostika a poradenství při rizikovém chování
- konzultace efektivních stylů učení
- konzultace vztahů a klimatu ve třídě či rodině
- podpora při řešení krizových životních situací, hledání, identifikace a stimulace zdrojů potřebných k jejich řešení
- podpora a provázení při zvládání vztahových obtíží, emočních trápení a konfliktů (v rodině, třídě, vrstevnické skupině, páru…) i při osobních, adaptačních a jiných problémech
- podpora harmonického rozvoje osobnosti, témata sebepoznání, sebepojetí a identity
- doprovázení při stavech osobní nepohody, vnitřních dilematech, neporozuměních sobě či druhým
- poradenské intervence a krátkodobější terapeutické vedení klientů a rodin s dítětem, žákem, studentem při problémech negativně ovlivňujících jeho vzdělávání